A forma-1 világa
Eredményjelző

     
óra
>
     
Menü
     
Pilóták
Pilóták 1. Fernando Alonso 134p 2. Michael Schumacher 121p 3. Felipe Massa 80p 4. Giancarlo Fisichella 72p 5. Kimi Räikkönen 65p 6. Jenson Button 56p 7. Rubens Barrichello 30p 8. Juan-Pablo Montoya 26p Istállók Renault F1 206p Ferrari 201p McLaren-Mercedes 110p
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
szavazatok
Lezárt szavazások
     
Számláló
TRY.HU
     
Zene
<bgsound src="http://live.juventus.hu:8000/live.m3u" loop=true>
     
Az oldal lelke
 
     
Quad
     
Banánfickó
 
     
Kyle
     
Danubiust halgat
     
Hastánc
     
DJ
     
Cicik
     
Amit ma megtehetsz

     
Békák
     
Monalisa
     
Horrorra akadva
     
Hírek
Hírek : Schumi és Senna ismét egymásra talált

Schumi és Senna ismét egymásra talált

Alex  2006.11.18. 16:38

 

 

Nagyon tanulságos volt Schumi számára az 1993-as szezon, igazi váltóállítást jelentett. Arra sarkallta, hogy mindent kihozzon magából. Aki Sennával akar csatázni, az legyen gyors, erős és kitartó, végig maximumot nyújtva.

Patrese átkerült a Benettonhoz (Camel szerződése volt), de esélye sem volt az egyre magabiztosabb és dominánsabb Schumacher mellett, aki már megtanulta, megismerte a pályákat. Nem volt ritka, amikor egy teljes kört adott Patresének, de az is megtörtént, hogy kettőt. Gondoljuk végig: csak abban az esetben tudunk lekörözni valakit, ha körönként gyorsabbak vagyunk nála átlagosan több, mint 1 másodperccel!

Dél-Afrika. A Benetton exkluzív szerződése értelmében jobb, frissebb fejlesztésű Ford motort kapott, mint az a McLaren, amely csak kényszerből, utolsó megoldásként választotta ezt a motormárkát. Kyalamiban Schumacher keményen támadta Sennát, belülről megkezdte az előzést, amikor a brazil becsapta előtte a kaput. A német hirtelen menetiránynak háttal találta magát, fékezett, a motor lefulladt, és azonnal kiesett. Senna később félrevonta Schumachert, hogy helyreigazítsa, amiért olyan veszélyes manőverrel megtámadta. Ez volt az egyik jelentőségteljes pillanat, a fiatal versenyző önbizalmának megingatása, ami meghatározó lehetett volna jövője szempontjából. Senna nehezen tűrte az útjába álló lelkes fiatalokat (lásd 1993 Suzuka: az újonc Eddie Irvine felpofozása). Brazíliában a felszáradó pályán egyre jobban javultak az esélyei, a futam végén már a harmadik helyre tornászta fel magát, azok után, hogy rosszkor, és rossz kerekeket kapott, s emiatt visszaesett. Schumi autója lendületével az első kanyarban előzte le Herbertet (Lotus-Ford), de a dolog még nem volt lefutva: Herbert vissza tudott vágni a kanyarkombináció végén. Schumi ezt annyira szívére vette, hogy bődületes sebességkülönbséget ért el a következő előzési alkalomnál, és szinte elsuhant Herbert mellett.

Nagyon tanulságos volt Schumi számára az egész 1993-as szezon, mert rányomta bélyegét a test-test elleni küzdelem, nem ritkán Ayrton Sennával! Ez igazi váltóállítást jelentett Schumacher számára, mert arra sarkallta, hogy mindent kihozzon magából. Aki Sennával akar csatázni, annak nemcsak gyorsnak kell lennie, hanem erősnek is, kitartónak, végig a teljes távon kell maximumot nyújtania. Senna köztudomásúlag annyira érezte a versenyt, és a kanyarokat, hogy mindenkinél később mert fékezni. Aki felveszi a kesztyűt ellene, annak először is magasabb mentális fokozatra kell kapcsolnia, kitolni a lehetséges fogalmát, ehhez bátorság kell, és kifinomult érzék. Ez a rabló-pandúrosdi nagyszerű iskola volt Schumacher számára. Itt csiszolódott ki a jövendő bajnok versenyzői karaktere, a szívós Schumacher, mert a frászt hozza rád, ha a tükörben meglátod, valamint igen nehéz megelőzni, mivel nagyon későn fékez, és merészebben veszi a gyors kanyarokat. Ez eddig kétféle stílusra utalt, Schumacherben viszont egyesültek, és tisztán látszott, hogy ő lesz majd Senna keresztje a következőkben. (Mindenkit le lehet győzni, mindenkinek eljön a maga keresztje. Laudának Prost, Prostnak Senna volt a végzete.)

Donington Parkban futották az Európa Nagydíjat. Ez a nagyszerű pálya csak most érdemelte ki a Forma-1-rangját. Az edzéseken a Williamsek mentek a legjobban (minő meglepetés), a szárazra változó pályán. A futam napjára azonban igazi angol időjárás köszöntött mindenkire, ködös, esős, barátságtalan. Senna kiválóan ment, az első körben három ellenfelét előzte le, és végig vezetett. Schumacher egy ideig az élbolyt próbálta kergetni, de valami gondja lehetett, vagy a pályával, vagy az idővel, vagy az autóval. Meglepetést okozva kicsúszott a kavicságyba, és ott ragadt. Forgatta még a Benetton kerekeit, értelmetlenül, nem akarta elhinni, ami történt. Három futamból csak egyszer szerzett pontot.


Alig várta már San Marinót, valahogy szerette, kedvelte azt a pályát. Imolában az időjárás megváltozott a verseny közben, Senna autója felmondta a szolgálatot, Hill ütközött, Prost könnyen nyert, Schumacher 32 másodperccel mögötte második lett. Tíz pontja volt, két dobogós hely 4 versenyből, tehát kezdte javítani a mérlegét.

Barcelona volt soron, melegben, szélcsendben. Hill támadta Prostot, tíz kört vezetett is, de kocsija elromlott, Prost maradt az élen, utána jött Senna és Schumacher. A verseny érdekes kergetőzéssel telt, Senna körülbelül 500 méterrel volt Schumi előtt, aki igyekezett minél közelebb kerülni hozzá. 10-12 kör alatt tudott hozni rajta két másodpercet, nagy erőfeszítések árán. Kérdés volt, hogy megéri-e az autót erőltetnie, és kockáztatnia? Egészen közelre feljött Senna mögé, amikor utolérték Zanardit (Lotus). Az olasz pilóta a lekörözés segítésére félrehúzódott, de motorja éppen akkor robbant fel, átláthatatlan füstfelhőt eregetve. Schumi pont mögötte ment, teljesen elvakultan kifutott a pályáról, és alig tudott visszakecmeregni. Ezzel végleg leszakadt Senna mögül, de nini, mégiscsak hajrázott utána. Schumiban ez is jó, nem szegi kedvét a reménytelen helyzet, ha túl nagy hátrányba kerül, akkor is maximálisan hajt. Mert mit lehet tudni, ugye? Az utolsó körben is bármi történhet az ellenféllel, és akkor számít, hogy utoléri-e a végső pillanatban vagy sem.

Barcelonában Schumi kihajtotta magából a futam leggyorsabb körét (1'20.989 = 211.006 km/h) - miközben lényegében behozhatatlanul messze, 11 másodperc hátrányban volt Senna mögött. Nézzük csak, hogyan állt a világbajnokság ponttáblázata: Prost 34 pont - Senna 32 pont - Schumacher 14 pont - Hill 12 pont (stb.)

Monte-Carlo jó alkalom azoknak, akik motorerő hátrányuk ellenére képesek kiugró teljesítményre, esély a kisebbeknek. (Sennáról sokan tudják, hogy 6-szor nyert Monacóban. De azt sokan elfelejtik, hogy 1993-ban már csak szerencsével nyert Ayrton. A nemzedékváltás jeleként itt volt Schumacher. Ahhoz, hogy Senna hatodszor is nyerni tudjon, ki kellett esnie előle egy fiatal, ambíciózus pilótának, pont annak, akiről ez a dokumentum szól)

Prostot stop&go büntetésre ítélték, mert bemozdult a rajt előtti pillanatban. Schumacher örökölte meg a vezetést, mögötte jött Senna. Itt már nincs helye mellébeszélésnek, ez kérem nyílt szkanderozás a javából. Schumacher erre várt, élesben mehet Senna ellen. Elő is vette minden vezetéstechnikai tudását. Nézzük csak, mit mutatnak a tények, azaz mit mértek a stopperek, milyen köröket mentek ők ketten 1993-ban Monacóban!

mi is volt az előzmény?




Schumi Senna (kül) Előnye:
1 kör 1'32,545 1'34,119 -1,574 -1,574
2 kör 1'27,405 1'28,034 -0,629 -2,203
3 kör 1'26,638 1'27,463 -0,825 -3,028
4 kör 1'26,359 1'26,593 -0,234 -3,262
5 kör 1'25,861 1'26,634 -0,773 -4,035
6 kör 1'25,311 1'26,361 -1,050 -5,085
7 kör 1'25,027 1'25,388 -0,361 -5,446
8 kör 1'24,774 1'25,824 -1,050 -6,496
9 kör 1'24,298 1'25,660 -1,362 -7,858
10 kör 1'24,452 1'25,490 -1,043 -8,901
11 kör 1'24,792 1'26,047 -1,255 -10,156
12 kör 1'26,966 1'25,569 1,397 -8,759
13 kör 1'24,722 1'26,875 -2,153 -10,912
14 kör 1'26,187 1'27,044 -0,857 -11,769
15 kör 1'25,079 1'25,978 -0,899 -12,668
16 kör 1'24,475 1'25,674 -1,199 -13,867
17 kör 1'24,809 1'28,657 -3,848 -17,715
18 kör 1'24,177 1'26,279 -2,102 -19,817
19 kör 1'26,591 1'25,318 1,273 -18,544
20 kör 1'24,609 1'25,223 -0,614 -19,158
21 kör 1'26,356 1'24,919 1,437 -17,721
22 kör 1'24,755 1'24,582 0,173 -17,548
23 kör 1'24,647 1'24,462 0,185 -17,363
24 kör 1'24,968 1'25,205 -0,237 -17,600
25 kör 1'26,765 1'26,248 0,517 -17,083
26 kör 1'24,281 1'24,901 -0,620 -17,703
27 kör 1'24,762 1'24,812 -0,050 -17,753
28 kör 1'27,688 1'24,773 2,915 -14,838


Na de nézzük a tényeket: Sennával szembeni előnyét egészen 19 másodpercig felvitte! Itt az emberi tudás, tehetség nyilatkozott meg, feltűnően. Schumi a huszonnyolc lefutott versenykörét (tehát pontosan 93.184 km távot) 139.731 km/órás átlaggal futotta le. Pedig a Benetton tankja még több, mint félig volt töltve akkor! A győztes Senna átlaga 138,83 km/óra volt, pedig ő kiautózhatta azt a legutolsó literig...


Montrealban a Benetton csapat nagy reményeket fűzött a tökéletesített csúszásgátlóhoz. Ehhez képest úgy rajtolt el Schumi, mintha egy széria Ford Mondeo lenne alatta, rengeteg helyet elvesztett azonnal. Ahogy fogyott az üzemanyag a kocsiból, úgy feküdt egyre jobban a pályán, már Sennát üldözte (megint egymásra találtak hát) és közel volt az előzési manőver pillanata, amikor is a brazil autója lelassult, majd kimúlt. Senna át akart menni Schumi előtt a másik pályaoldalra, majdnem összeértek, veszélyes pillanat volt. Prost nyert, Hill lett a harmadik, a két extragyors Williams-Renault közé ékelődött be a Benettonnal az ambíciózus német fiatalember. Második lett, ragyogó eredmény, ilyen problematikus rajtolás után. Miközben a száguldó cirkusz mezőnye már csomagolt, Patrese felvetette, hogy pihenésképp nézzék meg együtt a várost. A gyermekarcú Schumacher ugyan talált egy német éttermet, de képtelen volt igazolni, hogy elmúlt 21 éves, ezért a pincér még sört sem szolgált fel neki. Schumacher: "A pincér nagyon felbosszantott, tipikus német, a szabályaival."

Silverstoneban negyediknek kezdte a futamot, Hill, Senna és Prost nyomában. Prost csak nehezen előzte meg Sennát, aki a maga módján "betartott" neki, eközben Schumi felzárkózott Sennára. A Hangár egyenes végén nagyobb lendületet ért el, megelőzte Sennát. A Ford újabb fejlesztésű motorjának plusz 25 lóereje kétségkívül segített ebben. Mivel Hill motorja elfüstölt, Prost megnyerte élete 50-ik (!) futamát, mögötte Schumi lett a második 7.6 másodperc hátránnyal. Nézzük, hogyan állt a bajnokság ekkor: 1.Prost 67 pont - 2.Senna 47 pont - 3.Schumacher 30 pont - 4.Hill 28 pont - 5.Patrese 9 pont - 6.Brundle 9 pont.

Hockenheimben, a hazai pályán jól rajtolt, Hill után másodikként következett. Prost és Senna majdnem összegabalyodtak a lassítónál, de mivel a Williams szinte repült, Prostnak kevés idejébe került újra felzárkóznia, elment Schumi mellett, és máris második volt. Öt perccel a vége előtt Hill defektet kapott az élen, kiesett. A leintő bíró ezt állapíthatta meg: első Prost, második Schumacher, harmadik Berger. (A futam anekdotájához írják azt a Ferrari zászlót, melyen a csalódott szurkolók az ágaskodó lovat egy szomorú, lógó fülű csacsival helyettesítették. Majd látni fogjuk, hogy ez a kedves csacsi milyen hatékony vérátömlesztésen megy keresztül, három év múlva, egy MS monogrammot viselő autóversenyző hathatós közreműködésével.)

A magyar verseny szemléltetett valamit, egy képességet, ami csak a legnagyobbaknak adatik meg. Schumi az első kanyart a 2. helyen vette be, tudjuk ez az, ahol lefelé kell menni, és úgy jobbra fordulni - de ő rontott, szélesen fordult, fékeznie kellett, és pár helyet rögtön elveszített. Hamar összekapta magát, rohant a többiek után, és az egyenes végén - pont ott, ahol előtte rontott - nagy lendülettel kívülről körbeautózta Bergert. Ez igen érdekes, hiszen ha valaki elront egy kanyart, méghozzá majdnem végzetesen, akkor arra a szakaszra jobban odafigyel, gondolván, hogy az "rázós ügy" számára. Schumi tudatosan azonnal lekaszálja a mumus fejét, annál bátrabban megy ott, csakazértis. Nem hagyja magát megfélemlíteni. A sietség megbosszulta magát, kipördült a sikán előtti húzós jobbosnál, de visszatért, és megint elkezdte elölről a felzárkózást, már másodszor aznap. Bergert utolérte, és vajon hol előzte meg? Hát a "bibis" részen, az első kanyarban, lefelé menetben, alig fékezve, nagy lendülettel! Ezzel tudatosan felülírja magában a kanyarokkal szembeni rossz előérzetét, ítéletét. Mindez nagyon látványos volt, de sajnos hiábavaló, mert az autó megadta magát.


Schumi ezt a meghatározó fejlődést egy hagyományos, Ford V8-as kocsiban érte le, amelynek nem volt számítógépes hajtásvezérlése, és amelynek nem volt esélye arra, hogy versenyt nyerjen. A megmaradt számításba jöhető fejlesztésük a csúszásgátló volt, amely rendszer a hajtott kerekek egynemű kapcsolatát biztosította az úttal. A 72 kg-os német pilóta olyan keményen és elszántan vezetett, hogy 5-ször futotta meg a leggyorsabb versenykört a szezonban, (a többiek: Prost 6, Hill 4, Senna 1), elment a végső határig, rángatta az ördög bajuszát rendesen, totálisan leterhelte a kocsiját, ahhoz képest mégis befejezte a versenyeket!

Belgiumba ment a cirkusz - a tavalyi nagy győzelem helyszíne, Shumi igyekezett ezt megismételni. De a rajtnál ugyanaz a gond volt a kuplunggal, mint Montrealban - hátramaradt a körülötte gyorsuló ellenfelek között, és kezdhette elölről a felzárkózást. Tizennyolc kör kellett ahhoz, majdnem a fél táv, hogy felkapaszkodjon a harmadik helyre. Amikor Prost visszatért a kerékcseréből, pont Schumi elé került. A Professzor vesztére a német többlet lendülete és kockáztatási hajlama győzedelmeskedett felette, a dombtetőn Schumi kifékezte Prostot, és a második helyen ért célba. A Benetton alváza meglehetősen alacsonyra volt állítva, leütött, szórta a szikrákat.

A parkerdőben létesített monzai pályán a 3.helyen kezdte meg a futamot, Prost és Alesi mögött ment (Hill kerekén átugrott Senna, mindketten leszakadtak). Az Ascari Varienté kanyarban előzte le Alesit (alighogy átjöttek a híd alatt) - eközben Hill hátulról egyre jobban kezdett felzárkózni. Schumi 2.helye Prost mögött már bizonytalanná vált Hill nyomása alatt, és ekkor a V8-as Ford motor felmondta a szolgálatot.

Emlékezetes marad az 1993-as estorili verseny, ahogy taktikában megverte Alain Prostot, és megnyerte nagydíjat. Többször is megnéztem a futamot, és nem bírtam rájönni, hol a fenében nyert Schumacher 15 másodpercet. Talán időutazást hajtott végre? Rá kell jönnünk, hogy gondosan elemzi előre a majdani kerékcserék folyamatát, elképzeli amikor az ő kerekeit kicserélik, a többiek milyen gyorsan tudnak majd menni, és hogy lehetne ezt a legkedvezőbb körben, tehát a legideálisabban kivitelezni. Furcsa, de a mezőny nagyobbik fele nem töri ezen magát, tankolnak a féltávnál, akkor cserélik a kereket is, és különben is majd meglátjuk, mintha a dolog összetettsége, sok változója elrettentené őket. Gondolkodni se érdemes rajta? Schumacher aprólékosan elemezi ezt a dolgot, időt és energiát szán rá, aztán a versenyen egyszer csak testet ölt az elképzelés. Estorilban pimasz vigyorral a szája sarkában megjegyezte, hogy autója jó, és mivel jövőre elektronikus gázpedál és kipörgésgátló nélkül állnak rajthoz, még Sennának is fel kell kötnie a nadrágját. Prost csendesen megjegyezte: "Most, hogy visszavonultam, Michael lehet az utódom a trónon, mert tökéletesen érett a világbajnoki címre."

Suzukában volt egy incidense a Triangulum Sikánban, annyira összekoccant Hill gépével, hogy hamar vége lett a versenyének. Komoly veszélybe került a csapat számára a konstruktőri második helyezés, melyet már előtte óvatosan kilátásba helyeztek. A McLaren jobban ment az év vége felé, megkapták a fejlettebb Ford motort. A Benettonnál Suzukában aggodalom ült ki az arcokra: Patrese bukott az edzésen, csak a gondviselés mentette meg, ehhez jött Schumi ütközése a futamon. A nap végén az ellenlábas McLarenben Senna győzött - ez már sok volt a rosszból. A McLaren 74 ponttal rendelkezett, a Benetton 72 ponttal. (Most ne is beszéljünk az aktív kerékfelfüggesztésű, 158 pontos Williams kocsikról.)

Adelaide volt csak hátra, egy gálafutam, lényegében tét nélkül, mert már nagyokká váltak az egyéni összetettben a pontkülönbségek. Senna, Prost, Hill volt az első három helyen, őket követte Schumi. Az autó ezúttal is megadta magát, ki kellett állnia, rosszízű befejezése volt az évadnak. A kommentátorok már kész voltak az elmélettel, széthajtotta kocsiját. Engedtessék meg egy parányi megjegyzés a részemről, ha egy Forma-1-es kocsi motorja jó, azt képtelenség a féltáv elérése előtt széthajtani....

Félreértéshez vezet az a hevenyészett megállapítás, hogy ő "csak" gyorsabb mint bárki más, és tör-zúz rohan előre, tessék íme itt van a tipikus német munkamániás típus... Én ezen a jellemzésen csak nagyokat nevetek. Szerintem gyakran visszafogja magát, és az a bizonyos Schumacher-effektus, amit neki tulajdonítanak (az a körönkénti csaknem 1 másodperc, amennyivel gyorsabb tud lenni) csak feltételesen igaz, erősen indokolt kockázat során. Enélkül is gyorsabb, igaz nem 1 másodperccel. Viszont amikor kell, rögtön meg tudja csinálni! Mintha Sennát és Prostot ötvözte volna, olyan versenyzővé vált. Ha ez a kvalitás megnyilvánul, bizony kevés jóval kecsegteti az ellenfeleket. Egy megbízható autóban ülő, gyors és a precizitásra motivált ember minimális esélyt sem fog adni ellenfeleinek. Mit remélhetnek az ellenség sátrában? Semmit.

Az 1993-as vb végeredménye:


1. Prost Williams 99 pont
2. Senna McLaren 73 pont
3. Hill Williams 69 pon
4. Schumacher Benetton 52 pont
5. Patrese Benetton 20 pont
6. Alesi Ferrari 16 pont

     
Ennyien már itt voltunk
Indulás: 2006-05-11
     
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
Szavazás
A legjobb csajok
Ki a legjobb nő a Barátok Köztben?

Tilda
Kinga
Zsófi
Noémi
Emma
Orsi
Zsuzsa
Nóra
Andi
Magdi néni
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Időjárás

Kis Hőtérkép

Kis Hőtérkép Magyarországról
     
Frissítésre uj vicces kép
     
Szavazz!
Lezárt szavazások
     
Gyerek

POQbum.com

     
Támogatók

 

                                                   

 

 
 
 
 
YOKOHAMA Rallylive
 
Maxx Speed Control
 
RALLYSZEM
 
     

Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon